آنفولانزا طب اسلامی Fundamentals Explained

Wiki Article

همانطور که گفته شد آنفولانزا می­‌تواند منجر به بیماری ذات الریه و تب می­‌شود.

توجه: عوارض جانبی داروهای ضدویروس ممکن است شامل حالت تهوع و استفراغ باشد. برای کاهش عوارض دارو بهتر است دارو را با معده‌ی پر مصرف کنید.

وی در پاسخ به اینکه آیا تزریق واکسن آنفلوآنزا عارضه  دارد یا خیر، گفت: واکسن آنفلوآنزا معمولا عوارضی در پی ندارد. اگرچه واکنش خفیف گذرا در محل تزریق در یک درصد افراد گزارش شده است.

علاوه بر استفاده از این دارو، توصیه می­‌شود از نوشیدن مایعات غافل نشوید و در خانه حتما استراحت نمایید.

استراحت و مصرف مایعات را فراموش نکنید و درصورتی‌که علائمی مانند تب‌ولرز، تنگی‌نفس و اسهال و استفراغ دارید حتماً با پزشک صحبت کنید. در سامانه دکترساینا می‌توانید بدون اتلاف وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری، مشاوره آنلاین پزشکی دریافت کنید.

هر سال محققان شایع‌ترین سویه‌های مربوط به آنفلوآنزا را مشخص می‌کنند تا از آن‌ها برای تهیه واکسن استفاده کنند. واکسن یکی از ساده­‌ترین و موثرترین راه­‌های پیشگیری از این بیماری مسری است. با مجله درمانکده همراه شوید تا درباره آنفلوآنزا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

موارد شدید آنفولانزا می‌تواند حتی در افراد سالمی که در هیچ یک از دسته‌های فوق قرار نمی‌گیرند نیز رخ دهد.

بیماری آنفلوآنزا چقدر طول می­‌کشد؟ اکثر مردم پس از یک هفته بهبود پیدا می­‌کنند. اما زمانی می‌توانید به مدرسه یا محل کار خود برگردید که حداقل ۲۴ ساعت از فروکش کردن تب گذشته باشد. در این مدت نباید به داروی تب‌بر نیاز پیدا کرده باشید.

سردرد: سردرد از اولین علائم آنفلوآنزا است. این علامت می‌تواند با حساسیت به صدا و نور همراه باشد.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا و نحوه تامین آن گفت: واکسن آنفلوانزا امسال نیز به مانند سال های قبل به دو صورت دولتی (رایگان و از طریق شبکه بهداشت) و خصوصی ( خرید از داروخانه‌ها) به گروه های پرخطر عرضه خواهد شد.

طبق تحقیقات و مطالعات صورت گرفته روی این گونه رژیم غذایی، مشخص شد که این رژیم غذایی خواص و تاثیرات‌ بسیاری بر سلامتی و کاهش وزن افراد داشته است. از دیگر فواید این رژیم غذایی، بهبود بیماری­‌هایی نظیر ؛

البته کلیه افرادی که با گروه دوم  در آنفولانزا خروسک تماس هستند یا وظیفه مراقبت از آنها را بر عهده دارند نیز باید واکسینه شوند. بنابراین همه افراد در گروه اول و دوم در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

ویروس آنفولانزا هر سال دستخوش تغییرات آنتی‌ژنی می‌شود؛ بنابراین، واکسن‌های آنفولانزا هر ساله بر اساس ویروس‌های آنفولانزا که در سال قبل شایع‌ترین بودند، تولید می‌شوند.

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴آخرین به روز رسانی: ۱۴۰۰-۱۲-۲۳

Report this wiki page